گزارش یک مورد سندرم جمجمه برگ شبدری همراه با شکاف کام

Authors

  • طباطبایی, سید ضیاءالدین دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • فروزانفر, الهام دانشگاه علوم پزشکی تهران
Abstract:

هدف: معرفی بیماری با سندرم جمجمه برگ‌شبدری (cloverleaf skull یاKleeblattschadel ) در همراهی با شکاف کام و مروری کوتاه بر مقالات. معرفی بیمار: نوزاد پسر 20 روزه‌ای با ناهنجاری سر برگ‌شبدری و جمجمه‌ای کاملاً فشرده به همراه استخوان تمپورال برجسته مورد بررسی قرار گرفت. نوزاد دچار بیرون‌زدگی بسیار شدید چشم، توکشیدگی شدید پلک‌ها، کموز ملتحمه، کراتیت تماسی (exposure)، کدورت قرنیه و شکاف کام نیز بود. CT- اسکن، بسته شدن درزهای کورونال، ساژیتال و لامبدویید همراه با اوربیت کم‌عمق را نشان داد. جهت کنترل اکسپوژر قرنیه، تارسورافی موقت دوطرفه انجام شد و نوزاد به گروه جراحی معرفی گردید. نتیجه‌گیری: در بررسی انجام‌شده، این اولین مورد از همراهی سندرم شکافی (clefting) و جمجمه برگ‌شبدری است. در این بیماران، باید اقدامات اولیه جهت حفظ قرنیه انجام شود و جهت اقدامات ترمیمی قطعی، به جراح مغز و اعصاب یا ترمیمی جمجمه معرفی گردند. · مجله چشم‌پزشکی بینا 1386؛ دوره 12، شماره 3: 403-400.

Upgrade to premium to download articles

Sign up to access the full text

Already have an account?login

similar resources

گزارش یک مورد شکاف کام در بزغاله

هدف: معرفی بالینی یک مورد شکاف کام در بزغاله. حیوان: یک بزغاله 7 روزه. روش: تشخیص بر حسب مشاهدات بالینی و یافته های پاتولوژی . نتیجه: با توجه به علامت پنومونی استنشاقی و کابدگشایی بزغاله مزبور، شکاف کام ثانویه به طول 6 سانتیمتر تایید گردید. مجله داشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، (1381)، دوره 57 ، شماره 3، 14-13 .

full text

گزارش یک مورد شکاف کام، همراه با کم دندانی فک بالا و نواقص چهره ای جمجمه ای در گوسفند.

هدف : گزارش یک مورد شکاف گام همراه با نقایص دیگر جمجمه ای در گوسفند. حیوان : یک گوسفند حدودا 10 ماهه. روش : بر اساس مشاهدات بالینی و معاینه جمجمه پس از تمیز کردن کامل استخوان. نتیجه : در بررسی دقیق جمجمه، شکاف کام ثانویه به صورت یک سوراخ بیضی در سمت عقب کام سخت دیده د. همچنین کم دندانی دو طرف در فک بالا مشاهده شد. استخوان و مرو برخی از استخوان های چهره به طور ناقص شکل گرفته بودند.

full text

گزارش یک مورد شکاف کام در گوساله گاومیش

هدف: معرفی شکاف کام در گوساله گاومیش. حیوان: یک گوساله گاومیش 3 روزه. روش: معاینات بالینی و کالبدشکافی. نتیجه: با توجه به تاریخچه مشکل قورت دادن شیر و برگرداندن آن از بینی و علایم بالینی پنومونی استنشاقی، شکاف کام تشخیص و با کالبدشکافی تایید گردید. مجله دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، 1384، دوره 60، شماره 3، 304-303.

full text

گزارش یک مورد شکاف کام در بزغاله

هدف: معرفی بالینی یک مورد شکاف کام در بزغاله. حیوان: یک بزغاله 7 روزه. روش: تشخیص بر حسب مشاهدات بالینی و یافته های پاتولوژی . نتیجه: با توجه به علامت پنومونی استنشاقی و کابدگشایی بزغاله مزبور، شکاف کام ثانویه به طول 6 سانتیمتر تایید گردید. مجله داشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، (1381)، دوره 57 ، شماره 3، 14-13 .

full text

گزارش یک مورد شکاف کام، همراه با کم دندانی فک بالا و نواقص چهره‌ای جمجمه‌ای در گوسفند.

هدف : گزارش یک مورد شکاف گام همراه با نقایص دیگر جمجمه‌ای در گوسفند. حیوان : یک گوسفند حدودا 10 ماهه. روش : بر اساس مشاهدات بالینی و معاینه جمجمه پس از تمیز کردن کامل استخوان. نتیجه : در بررسی دقیق جمجمه، شکاف کام ثانویه به صورت یک سوراخ بیضی در سمت عقب کام سخت دیده د. همچنین کم دندانی دو طرف در فک بالا مشاهده شد. استخوان و مرو برخی از استخوان‌های چهره به طور ناقص شکل گرفته بودند.

full text

گزارش یک مورد سندرم Goltz همراه با فقدان فیبول

مقدمه فوکال درمال هیپوپلازی یا سندرم گولتز یک سندرم نادر ناشی از اختلال نمو در بافتهای با منشأ مزواکتودرمی است که نتیجه آن اختلال در پوست، چشم، دهان و دندان، سیستم اسکلتی عضلانی و سیستم عصبی مرکزی است. بیش از90% موارد بیماری در زنان دیده می شود که یک انتقال وابسته به جنس غالب را برای بیماران مطرح می نماید. تشخیص بیماری کلینیکی است. معرفی بیمار بیمار یک دختر 6 ساله با فوکال درمال هیپوپلازی است ک...

full text

My Resources

Save resource for easier access later

Save to my library Already added to my library

{@ msg_add @}


Journal title

volume 12  issue 3

pages  400- 403

publication date 2007-04

By following a journal you will be notified via email when a new issue of this journal is published.

Keywords

No Keywords

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023